FAQ - Často kladené otázky
Čo potrebujem k pohodlnej implementácii integrácie?
- túto dokumentáciu
- testovací kus chráneného dátového úložiska a tlačiareň
- Portos eKasa knižnicu, alebo HTTP WEB API
- vzorovy inicializacny balicek (XML údaje) pre testovanie. Nemusíte tak používať reálne údaje Vašeho podnikateľského subjektu. Vzorové úložisko sa ale spojí, na základe DIČ, so vzorovými údajmi a nebude možné rovnaké úložisko použiť v produkcii.
Všetko potrebné Vám vieme poskytnúť. Kontaktuje nás na info@ninedigit.sk
Ako to celé zapojiť?
- V počítači potrebujeme objčaný USB port. Pomocou USB - micro USB káblu spojíme počítač s chráneným dátovým úložiskom.
- Chránené dátové úložisko ďalej spojíme sériovým káblom s tlačiarňou.
- Prípadnú peňažnú zásuvku pripájame priamo do tlačiarne.
Presný postup sa nachádza v Portos eKasa wiki.
Čo vlastne musím implementovať?
Závisi od toho, čo má Vaša aplikácia dokázať. Základom je registrácia pokladničného dokladu, vkladu a výberu.
Neskôr môžete implementovať aj:
- kontrolu stavu systému, aby ste Vašemu používateľovi vedeli upriamiť pozoznosť na vyriešenie dochádzajúcej voľnej pamäte úložiska a podobne.
- vyhotovenie dokladu vo forme emailu, aby aj Váš systém kráčal s dobou a využíval možnosti novej legislatívy.
- vyhotovenie úhrady faktúry
Čo nemusíte implementovať:
- nastavenia systému
- vkladanie XML údajov podnikateľa
Toto je možné vykonať vo webovom rozhraní alebo servisnej aplikácii.
Ako vložím do systému XML údaje podnikateľa?
Pomocou webového rozhrania, dostupného po nainštalovaní systému na adrese http://localhost:3010
.
Presný postup sa nachádza v Portos eKasa wiki.
Nemám prístupový účet do wikipédie
V prihlasovaciej obrazovke je odkaz na registŕaciu. Heslo Vám príde na zadaný email. Ak ste ho nedostali, skontrolujte adresár s nevyžiadanou poštou (spam).
Používam HTTP WEB API. Je mi potrebná servisná aplikácia?
Krátka odpoveď - nie.
Dokáže však lepšie indikovať niektoré dlhotrvajúce operácie.
Warning
Ak by ste sa rozhodli používať naraz aj HTTP WEB API aj servisnú aplikáciu, je vždy potrebné zastaviť HTTP WEB API windows službu pre použitím servisnej aplikácie (a opačne). Obe totiž používajú rovnaké pomocné aj konfiguračné súbory a vylučovali by si tak prístup k nim.
Ako funguje fronta neodoslaných správ? Musím ju ručne spúšťať?
Úplne samostatne. Aplikácia Portos eKasa sama detekuje dostupnosť internetového pripojenia a snaží sa odoslať všetky neodoslané dátové správy. Takáto kontrola sa deje pri každom zaregistrovaní dokladu.
Ako vytlačím dennú uzávierku?
Uzávierky boli zo zákona vypustené. Všetky uzávierky a štatistiky by mali byť tlačané nadradenou aplikáciou vo forme nefiskálneho dokladu.
Ako vytlačím mincovku?
Vo forme nefiskálneho dokladu.
Ako zaintegrujem zákaznícky displej?
Zákaznícky displej už nie je zo zákona povinný. Zákaznícky displej by mal byť obsluhovaný priamo nadradenou aplikáciou.
Ako zapracujem 400 eurový limit pre vystavenie zjednodušenej faktúry?
Od 1.1.2025 sa zavádzajú nové limity vystavovania zjednodušených faktúr.
V praxi to znamená, že eKasa doklad, ktorý je považovaný za zjednodušenú faktúru, nesmie kupujúci-podnikateľ použiť ako daňový doklad v prípade, ak čiastka presiahne 400 eur. Tento finančný limit platí bez ohľadu na spôsob úhrady (hotovostné alebo bezhotovostné platidlá).
Aplikácia eKasa v súčasnosti neobsahuje funkcionalitu pre vystavenie plnohodnotnej faktúry.
K dispozícii preto máte nasledovné možnosti, ako zmenu legislatívy zapracovať:
- vystaviť faktúru vo forme nefiskálneho dokladu
- vystaviť doklad "úhrada faktúr" (receipt type =
invoice
), ktorý bude v texte hlavičky (headerText
) obsahovať povinné údaje, ktoré sú pri faktúre vyžadované. - vystaviť faktúru mimo eKasa aplikácie, napríklad na kancelárskej tlačiarni (faktúra by mala bežný formát A4) a v eKasa službe zaregistrujete iba úhradu k tejto faktúre (dokladu typu
invoice
).